Geoblog.pl    Robko    Podróże    USA po raz drugi    Amtrackiem do stolicy

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Washington

Dziś wyprawa do stolicy.

Wybrałem podróż pociągiem, wyjazd był o 7.17, na miejscu 10.40. Powrót zaplanowany na godzinę 17.02. Bilet kupiony z wyprzedzeniem kosztował ok. 100$.

6h wystarczyło mi na zobaczenie głównych atrakcji miasta. Fajne jest to, że można to zrobić na piechotę, zaczynając od budynku Capitolu - siedziby Kongresu Stanów Zjednoczonych a kończąc na Mauzoleum Abrahama Lincolna. Wszystko w jednej linii, po drodze jeszcze Washington Monument. Na wysokości tego obelisku trzeba odbić w prawo, alby poprzez zasieki zobaczyć fasadę Białego Domu.

Dla wytrwałych piechurów za Mauzoleum Lincolna wystarczy przejście mostem przez Potomak i dotrzemy do Cmentarza Arlington - wojskowej nekropolii na której pochowani są weterani z wszystkich wojen w których uczestniczyły Stany Zjednoczone. Na cmentarzu w Arlington jest pochowany John Fitzgerald Kennedy. Do roku 1992 na cmentarzu znajdował się grób Ignacego Jana Paderewskiego.

Aby zobaczyć Pentagon trzeba skorzystać już metra. Sam budynek strzeżony jak twierdza, podwójne ogrodzenia, monitoring, zakaz fotografowania. Ciekawa instalacja - pomnik upamiętniająca zamach z 11 września.